کفش

هنر ساخت کفش به دو دسته کلی تقسیم می شود.1-پستایی سازی یا ساخت رویه کفش 2-پیشکاری یا کشیدن رویه بر روی قالب و چسباندن زیره یا ساخت زیره با چرم. نکات بسیار زیادی باید برای ساخت یک جفت کفش رعایت شود ازجمله نوع چرم، نوع قالب، نوع زیره و ....
کفش

اولین قدم در ساخت کفش کشیدن الگو می باشد و بسیار مهم است چرا که اشتباه در طراحی و ساخت الگو موجب نا زیبایی محصول نهایی می گردد.

پس از کفن پوش کردن قالب، کفش را طراحی می کنیم. مرحله بعدی منتقل کردن طراحی بر روی کاغذ می باشد.

در این مرحله ما الگوی رویه کفش را در اختیار داریم و با توجه به الگوی رویه، الگوی استر را به دست می آوریم.

قدم بعدی ساخت پستایی می باشد. کار بسیار نکته داریست چون در آن باید تکه های دو بعدی چرم را سه بعدی بدوزیم.یکی از نکات دیگری که در پستایی سازی باید رعایت شود این است که استر به شکلی دوخته شود که در هنگام پیشکاری چروک نیندازد. و بسیار نکات دیگر که در آینده به آن می پردازیم.

بعد از پستایی سازی به پیشکاری می رسیم. در این مرحله پستایی بر روی قالب کفش کشیده می شود. نکته بسیار مهم در پیشکاری کشیدن رویه بر روی قالب به مانند طراحی اولیه می باشد. بدون چروک و یا به اصطلاح زیر کار هوا نیوفتد.

پس از کشیدن رویه نوبت به چسباندن زیره کفش می رسد. زیره یا تخت دارای انواع و قیمت های متفاوتی است نکته ای که وجود دارد این است که شکل زیره باید به طراحی قالب بخورد. زیره با چسب pu و درصد مشخصی از دزمادور و تحت فشار پرس کفاشی چسبانده می شود.

امیدوارم این مطلب برای آشنایی با این هنر مناسب باشد.

                                                            مهدی استکی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد